. 
"Recordo el primer contacte amb l’Stick, uf... la fragilitat i la robustesa, la complexitat i la simplicitat 
i a l’hora també una estranya sensació de felicitat "
 
Quan l’Àngel em va demanar que fes aquest escrit, se’m va posar la pell
de gallina i en la meva cara van aparèixer tots els colors de la gamma 
del vermell. Jo? Escriure sobre la meva aventura amb l’Stick? I qui sóc jo?
Em vaig sentir tant perduda i desorientada – algun cop ho deixem d’estar?
Vaig valorar i apreciar molt el seu gest i per això em vaig animar a fer
algunes línies sobre “algo” que forma ja part de mi mateixa. Vaig començar
als 18 anys a tocar la guitarra elèctrica fent algunes classes, abans havia
tocat la guitarra espanyola ; vaig estar fent un parell d’anys classes fins que
em vaig cansar de que em diguéssim com i què havia de tocar.
Un parell d’anys més tard em vaig regalar un baix. Era com si trobés que
la guitarra fos incompleta, buscava una altra sonoritat, tot i que no la vaig
explorar gaire... al 2004 vaig veure per primer cop un Stick, en un concert
que va fer King Crimson a Barcelona. Vaig quedar-me al·lucinada amb
l’instrument. No sabia què era, ni com es deia ni res. El tornar del concert
vaig buscar informació i xafardejar per internet. En aquell moment no em
vaig plantejar tocar aquest instrument, no l’entenia i tot era una qüestió
de curiositat. No sabia que existia l’Stick Center de Barcelona. Potser en
aquell moment no em vaig sentir capaç de poder tocar-lo.Tres anys més
tard, vaig decidir provar-ho, però per coses de la vida, havia de passar un
temps fora de Barcelona per estudis, però de totes maneres vaig contactar
amb Guillermo Cides (Stick Center a Barcelona), per saber si a la tornada
podia tenir la possibilitat de fer algunes classes. Dit i fet, a la tornada de
la meva estança per les europes, vaig començar a fer classes. Recordo 
el primer contacte amb l’Stick, uf...la fragilitat i la robustesa,la complexitat i
la simplicitat i a l’hora també una estranya sensació de felicitat, de trobar
o retrobar allò desconegut dins meu. Potser una certa màgia – hi és?-.
Tot està en tot, i en el tot, res. Tot i res té una màgia que t’atrapa (una cosa
no exclusiva amb l’Stick), però en el meu cas, alguna cosa em va despertar
i em va enganxar. No sabria com expressar-ho amb paraules exactes, però
crec que qualsevol persona que pugui sentir i expressar el que és a través
d’alguna cosa ho pot arribar a entendre.
Recordo que algú em va dir: “you are crazy, because you play the Stick...
it’s something that is related”. Jajaja! No se si és una qüestió de bogeria o
de màxima lucidesa, però sigui el que sigui crec que he trobat un lloc,
el meu lloc, que durarà el que durarà, fins que el llibre s’acabi o fins que el
moment ho mani.
Ara tot just comença la meva “feina”, dedicada a mi (potser sembla una
visió narcisista, però crec en el sentit de fer música per un mateix i poder
compartir-ho amb la gent – que li agradarà o no, qüestió de gustos i
tendències-). Espero que us agradin aquests petits trossos o parts de mi.. 
o no. No puc dir massa doncs tot just acabo de prendre el vol, però tinc
ganes de disfrutar-ho. Per acabar amb aquesta reflexió filofòfica-musical,
també explicar el primer cop que vaig pujar en un escenari amb l’Stick,
fent un parell de col·laboracions amb el Guillermo. El que va ser aquesta
“posta en escena”, aquesta “exposició”, per a mi és inexplicable; un gran
repte personal. M’ho vaig passar molt bé. Agraeixo molt la seva invitació i
confiança, i el poder compartir l’escenari i els dies amb tota la gent del
festival. Recordo somrient la frase que em va caure just quan es va acabar
el concert i la cançó, entre mig de corredisses i muntar i desmuntar:
“Bienvenida al mundo del Stick”, i em quedo amb el carinyós nom que la
Linda m’ha ficat: Little Stickista......
I tu què en penses?
Gràcies
 
Marina Font
Barcelona - Catalunya
15/05/2008
http://www.myspace.com/tukutum
.
Marina es la primera stickista catalana y española. Doble hazaña de
hemeroteca. Reside en Barcelona y es alumna de Guillermo Cides
desde hace unos 6 meses . Algo tiene que tener esta chica para que
Guillermo no dude en darle "su bautismo de fuego" en nada menos que
en el Prog'Sud de este año. Participando el día 30/04 junto con Linda
Cushma en el epílogo del concierto de Guillermo y al día siguiente en
una jam "loca" con Guillermo, Jerry Marotta, Linda Cushma , Frédéric
Schneider, Alain Eclat y Issei Takami .
.. 
Marina tiene un cd autopublicado : "Clarete"
Integrante del trio Fiun Poin .
Adjunto la crónica de su concierto presentación
y de carteles anunciando sus posteriores
conciertos en la zona de Barcelona.
No he perdido la ocasión para proponerle que
nos escriba una colaboración .
Gràcies  Marina !
 
Epakta


Fiun Poin
Marina Font - Stick
Jaume Capilla - Guitarra
Ernesto Gómez - Batería
Sala Regeneraciò 3
Pasaje Flausier,5 Barcelona
08/11/2008
http://www.myspace.com/fiunpoin
http://www.myspace.com/tukutum
.
 La misma Marina definió el concierto como una pequeña fiesta en petit comité. Y nunca más literal ! . 
 El lugar , los bajos de un edificio , de unos 5 metros de ancho por 15 metros de largo aproximadamente. 
 Destinado a multiusos como sala de reuniones para actividades de barrio , taller lúdico , ensayos de
 "grupos de garaje" ,etc etc.
 Fiun Poin con apenas unos meses de existencia se estrenan en un primer concierto en exclusiva compañía de
 amigos. Seguramente el lector se preguntará porque dedico espacio a un grupo novel en lugar de venderme el
 alma por publicar una crónica de un grupo de primera división. Pues ... porque es en esa etapa donde se 
 aglutina la mayoría de factores que hace que unos chicos ( pocos entre miles ) lleguen al cabo de los años a 
 subirse a los escenarios de los festivales más conocidos. La ilusión, el aprendizaje de un oficio, la cohesión 
 como grupo, paciente y empecinada actitud ante todas las contras, empezar a desarrollar la autocrítica,
 interminables sesiones de "ensayo y error", tobogan de suplencias y caidos en combate.
 Tiene que haber una explicación para que generación tras generación el ciclo se repita.Aunque siempre queda
 aquella máxima : "El único momento en el que un músico gana dinero es cuando se vende el instrumento"
 Fiun Poin es un trio en medio de un oceano de influencias musicales y con la complicada tarea de saber hacia
 donde encaminarse.
 No voy a ser crítico , ni puedo , con quienes derrochan inocente ilusión y ganas de hacer música própia :
 Marina es la primera stickista española ( por el momento la única ) y con tendencia a colorear su sonido vía f/x
 y midi a un sinte. Esto ya difiere de la estructura típica y calcada de trío instrumental. Jaume recurre al uso de
 loops. Lo cual implica la necesidad de estructurar con melodía. Y Ernesto tiene la sensatez de estar pendiente
 del desarrollo en lugar de machacar a golpes de bombo & platillo. Encasillarlos en un estilo es superfluo .
 Acaban de empezar. Si acaso .... me recordaron un experimento de Robert Fripp durante los años 70 ( creo que
 en el 1976 ó 1977 ) un grupo llamado The League of Gentlemen con Sara Lee ( bajo ) Johnny Toobad (batería),
 Barry Andrews y el mismo Fripp (guitarra) con melodías "disco secuencial"
Epakta